HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Tuesday, 10 July 2012

Berhati-hatilah ketika menggunakan kad ATM







Perhatian Kepada Semua Pemegang Akaun Maybank!

Semua pemegang akaun Maybank dengan kad ATM, 
sila berhati-hati apabila nak keluarkan wang melalui mesin ATM.

1. Apabila pertama kali anda memasukkan nombor pin yang betul,
 tetapi mesej "nombor pin salah" terpapar keluar.

2. Kemudian, apabila anda memasukkan nombor pin anda untuk kali kedua, 
 mesej "nombor pin tidak sah", sila hubungi nombor ini 'xxx-xxxx' akan keluar.

3. Jika anda menekan nombor ini, anda akan kehilangan semua wang anda.

4. Nasihat saya, lebih baik tak payah buat apa-apa transaksi sementara waktu,
demi keselamatan wang anda (just tekan cancel).



Mummy Copypaste dalam facebook kawan Mummy. SHARE untuk manfaat bersama.
Sebab perkara ini pernah berlaku, jadi tolonglah berhati-hati okay..Tata!


18 comments:

  1. Thanks for sharing. Mcm² cara org nak menipu skang nih.

    ReplyDelete
  2. THANK FOR SHARING.. MCM2 ORG NK TIPU SKANG NI.. *sigh

    ReplyDelete
  3. yes dear. skang ni mcm2 taktik org nak menipu. kdg2 ade je org standby menunggu utk ngappp si mangsa kt mane2 sbb ade informer. so, klau nk keluar duit kt atm, sentiasa kena ada bodyguard kt sebelah. pastu yg plg x selesa skali bila org blakang kita pun sibuk dok mengintai kt screen. ngong sungguh!

    ReplyDelete
  4. Opss..saya dahla pkai maybank..huhu..thank ye for sharing..huhu

    ReplyDelete
  5. salam pkenalan..
    bahaya tol la kan..

    ReplyDelete
  6. Huhh dahsyat tu wina. Kenapalah tak ada yg memantau sampai hal ini boleh terjadi...

    ReplyDelete
  7. thnks for info... wpon x pakai mybank tp akak, adik smua mybank.. bley peringat depa..

    ReplyDelete
  8. nice entry mummy :) info yg sgt penting nii. terima kasihh :)

    ReplyDelete
  9. pernah jadi case gini ker???
    takutnyer sebab dah lama x guna ATM kat mesia...

    ReplyDelete
  10. pernah terbaca gak kat fb..kena lebih hati2 pasni~

    ReplyDelete
  11. thanx for sharing mummy... follow mummy sekali...

    ReplyDelete
  12. tens for sharing akak .. semoga kita tak terpedaya ...

    ReplyDelete
  13. Terima kasih semua! lepas ni kita semua sama2 berhati-hati ye..tata!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page