HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Monday, 24 November 2014

Anak Demam


Assalamualaikum..

Muhammad Daniael Mieqael

Anak demam. Dalam kepala aku tak fikir lain dah melainkan rasa nak cuti je esok. Sedih tengok anak demam macam ni. Khamis lepas aku dah bawa anak sulung aku ni ke klinik. Sebab dah seminggu batuk batuk. Tapi tak demam. Sabtu badan dah mula suam suam. Aku dah mula risau. Daniael Mieqael kalau dah mula demam akan muntah berterusan. Apa saja makanan dan minuman yang masuk dalam mulut dia akan keluar balik. Dah muntah muntah macam tu akan merengek pula. Kesian dan sedih tengok anak aku macam ni.

Sabtu waktu siang Abang okay je. Masih aktif macam biasa. Tapi bila waktu malam je mulalah suhu badan dia naik sampai 38 ke atas. Bila demam, batuk batuk pula memang susah nak tidur. Ada masa dia akan menangis dan muntah tiba tiba. Aku tak boleh tahan kalau anak menangis sakit, aku cepat je lemah dan menangis sekali. Mujurlah husband ada. Boleh bantu apa yang patut kalau Abang tiba tiba muntah merengek ke apa. Kalau husband takde Ya Allah susahnya hati aku nak handle anak satu satu. 

Pagi ni badan Abang panas lagi. Aku cepat-cepat bagi ubat dan lap seluruh badan dia dengan kain basah. Syukur sangat anak anak jenis senang makan ubat. Kalau tak mesti aku dah meroyan paksa anak makan ubat. Pegang badan Dannish Riffqie dah mula suam suam, ini mesti berjangkit dengan Abang dia. Aku cepat je lap badan adik sekali. Kalau boleh aku tak nak demam adik melarat pula. Sekarang dah pukul 3.45pagi. Aku masih tak boleh tidur sebab risaukan keadaan anak anak aku. Kadang kadang aku rasa bersalah bila anak sakit. Aku rasa macam aku dah mengabaikan mereka. Ya Allah kuatkanlah hati ini. Aku nak jadi ibu yang terbaik untuk anak anak aku. Sembuhkanlah anak anak aku dengan cepat ya Allah..Aminn


*Esok nak kerja ke tak... esok nak kerja ke tak... esok nak kerja ke tak.....blablablablablaaaa. Hati aku tak tenang selagi anak tak sihat. Sakit hati bila fikir esok dah kerja. Kalau anak masih tak sihat aku terpaksa ambil cuti lagi. Maafkanlah aku bos. Anak lagi penting dari segalanya. Bos yang baik adalah bos yang faham dan memahami situasi ibu ibu yang terpaksa bercuti demi menjaga anak anak kesayangan yang tak sihat. Tapi kalau bos yang tak faham dan susah nak faham situasi ibu ibu yang terpaksa bercuti untuk anak yang sedang sakit, aku rasa dia adalah bos paling bodoh di dunia!




8 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page