HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Friday, 14 November 2014

Habis Pantang Bersalin

Assalamualaikum..


Alhamdulillah akhirnya aku merdeka! Tapi aku rasa suami aku lagi merdeka kot..tehehe :p Akhirnya aku berjaya habiskan pantang bersalin aku selama 100 hari. Selalunya isteri habis pantang je para suamilah yang melompat keriangan. Iyelah faham faham sendiri jelah. Huh dugaan betul berpantang 100 hari ni. Macam macam cubaan. Kalau tak kuat habislah..habislah..keluar pula satu lagi..hehehe.


Dah beranak tiga ni aku harus kelihatan cantik menawan seperti anak dara yang masih bergetah. Sebab tu aku rela dan sanggup berpantang selama 100 hari demi mencapai misi sebenar aku. Gilaaaa kau tak nak jaga badan, suami aku tu dahlah muda, kacak bergaya, maka aku haruslah sentiasa kelihatan cantik menawan seperti Che Ta..Hahahaaha. Ehhh serius aku tak main main tau aku memang nak jadi macam Che Ta yang sentiasa kelihatan gojes tu!

Takkanlah kau beranak tiga badan dah macam tong sampah. Kulit muka pula dah tak selicin awal awal kenal dulu. Agak agaklah kan. Mesti suami kau dah senyap senyap cari perempuan lain yang slim melim cantik menawan. Orang lelaki ni suka tengok benda yang cantik cantik dan seksi termasuklah suami aku. Dah tau suami kau suka tengok benda cantik cantik maka jagalah diri dan percantikkanlah apa yang ada. Tak perlu pergi kedai mahal mahal dan botox sana sini. Cukuplah sekadar ikut amalan orang tua tua kita dan cuba berpantang ketat ketat. 

Tapi aku pun sebenarnya taklah berpantang ketat ketat, banyak perkara juga yang aku terlanggar semasa dalam pantang. Terutama sekali bab makan. Bila dah habis pantang ni rasa menyesal pula termakan makanan yang sepatutnya aku tak boleh makan. Takpelah. Halalkan sajalah wahai badan. Apa yang penting sekarang berat badan aku sikit je lagi sampai ke misi sebenar..huhuhu. Mesti ramai yang nak tahu apa rahsia yang aku amalkan. Senang je tak payah susah susah ikat perut nak diet segala. Cukuplah punya anak ramai insyaAllah cepatlah berat badan korang turun dengan pantas..Hahahaha. Ishh teruk betul perangai. Sebenarnya rahsia yang aku amalkan sepanjang tempoh bersalin ni aku ambil set berpantang shaklee. Aku mula amalkan produk shaklee ni semasa aku bersalin anak kedua. Alhamdulillah shaklee banyak membantu agar aku sentiasa kelihatan bertenaga cantik muda berseri..hehehehe.

Aku setiap kali mengandung kulit aku akan menjadi kusam dan gelap seolah olah banyak daki. Aku benci bila berkeadaan macam tu. Tapi sebab aku mengandung aku rela dan pasrah. Tapi aku tak duduk diam je, aku tetap usaha nak cantikkan balik kulit aku yang semakin kusam dan tak cantik tu. Alhamdulillah shaklee banyak membantu. Serius aku tak tipu. Sejak amalkan produk shaklee ni, husband selalu je puji memanjang. Kulit cantik berseri, ketat sana sini..tehehehe. Siapa yang tak suka kena puji, aku rasa semua orang suka kena puji kan lagi lagi bila suami sendiri yang memberi pujian itu seronok je rasa. Mulalah hidung kita kembang kembang tersenyum senyum malu..betul tak??! Heee heee heee...

Hari ini aku dah habis pantang dengan jayanya. Tapiiiiiii aku perlu berhati hati. Banyak perkara yang aku perlu elakkan. Aku tak boleh main belasah je. Sekarang ni aku tengah merancang keluarga. Merancang keluarga ni bermaksud aku tak boleh mengandung dalam masa terdekat. Tapi kalau Allah tetap nak bagi rezeki juga dalam masa terdekat ni, aku dan suami tetap terima seadanya. Kita kena ingat, kita merancang macam mana pun tapi kalau Allah dah tentukan semuanya siapalah kita untuk menghalangnya. Setiap apa yang Allah dah tentukan pada kita pasti ada hikmah yang kita tak tau. Jadi bersyukurlah setiap apa yang terjadi pada kita. InsyaAllah semuanya baik baik saja..



7 comments:

  1. mumy lama dah x blogwalking di sini . last blog walking dulu time anak kdua mumy blom lahir . dushhh ! cute la baby2 tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dah tiga hero dah ni..hehehe. Apapun terima kasih :)

      Delete
  2. Sama lah kita mommy. Pakai set shaklee jugak. Best. Tu yg nampak awet muda ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahh patutlah awak pun nampak muda je..hehe. Mula mula tak yakin dengan produk shaklee ni. Bila dah guna 3 bulan terus jatuh cinta..hehe

      Delete
  3. Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
    Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
    Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
    Coba servis kami tanpa registrasi:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page