HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Tuesday, 4 August 2015

Hensemlah Mummy!

Assalamualaikum.

Pagi semalam seperti biasa suami akan hantar anak ke sekolah sebelum ke tempat kerja. Nasib baiklah suami masuk jam 9.00 pagi. So sempatlah hantar anak sulung kami. Tengahari waktu lunch Mummy terima panggilan dari pihak sekolah yang menyatakan Daniael Mieqael tak sihat. Mummy apalagi dengan sepantas kilat ke sekolah kerana risaukan keadaan anak. Alhamdulillah keadaan anak takdelah teruk sangat seperti yang Mummy bayangkan sepanjang perjalanan ke sekolah tadi. Tanpa buang masa Mummy terus bawah ke klinik. Dan doktor sahkan semuanya baik baik saja..Alhamdulillah.

Oleh kerana Mummy tak boleh cuti, terpaksalah Mummy bawah Daniael Mieqael masuk ofis. Ini bukan kali pertama bawah anak masuk ofis tapi dah berkali kali sebenarnya. Nasib baiklah bos faham situasi mak mak yang terpaksa bawah anak masuk ofis ni.

Entri hari ini sebenarnya nak share perbualan Mummy dengan anak sulung Mummy yang makin banyak akal ni. Geli hati betul. Sampai hari ini teringat ingat kat dia..hehehe



Mami : "Abang cepat mami nak ambil gambar ni.."

Abang : "Kejap mami, abang nak kentut dulu!"(Adoi bertuah punya budak. Rasa nak cubit je..)

Mami : "Alaaaaaa abang ni. Nanti nantilah kentut. Tunggu sampai rumah?"

Abang : "Tak nak! tak nak! Tak nak!."
Tiba tiba keluar satu bunyi comel entah datang dari mana..hehehe

Abang : "Okay mami! Abang dah ready.."(Tiba tiba muncungkan mulut kedepan sambil buat peace)

Mami : "Kenapa mulut abang macam tu, tak hensemlah.."

Abang : "Alaaaa mami ni cepatlah! Abang hensemlah.."

Mami : "Tak hensemlah.."

Abang : "Abang hensem! Abang hensem! abang henseeeemmmm!!!



Adoilah pening layan budak makin banyak akal ni. Asyik dia je yang nak menang. Cium baru tau! Bila tunjuk gambar ni kat suami semalam, suami terus cakap anak kami posing sebijik macam Mummy..HAHAHAHA. Mummy ketawa sampai keluar air mata tau tak sebab suka sangat sebenarnya suami cakap macam tu..hehehee. Lepas ni nak ajar adik adik dia pulalah macam mana nak posing ala ala Mummy..tehehehe.




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page