HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Friday, 7 August 2015

Sentiasa Bersyukur.

Assalamualaikum.


Semalam seperti biasa sebelum tidur benda wajib yang akan aku buat lipat kain sikit sikit. Tak habis lipat semua pun tak apa asalkan berjaya lipat sikit sikit. Kalau tak lipat menggunung lagilah dalam bakul dan buat sakit mata sesiapa sahaja yang memandangnya (akulah tu!). Sedang aku lipat kain, suami datang dan duduk bertentangan denganku sambil membantuku melipat kain satu persatu. Anak anak dah selamat kami tidurkan jam 8.30 malam. 



Suami sangat sangat rajin membantuku dalam segala hal demi kebahagiaan rumah tangga kami. Tapi bila bab bab melipat kain ni aku rasa suami akulah paling comel di dunia. Suami lipat kain sangatlah pantas sedangkan aku mengambil masa agak lama sedikit sebab nak bagi semua sama saiz dan nampak kemas. Suami pula ada cara tersendiri untuk melipat kain. Setiap lipatannya akan buat aku ketawa tanpa henti henti. Rasa lucu yang amat tahap nak berguling guling atas lantai ketawa..HAHAHAHAAA.

Biasalah orang lelaki faham faham jelah cara dia lipat kain macam mana. Memang berbeza sangat dengan cara kita. Tapi aku tak pernah marah dan tak kisah pun cara suami aku lipat kain. Yang penting segala kain dalam bakul tu berkurangan dan tidak menyakitkan mata aku lagi untuk melihatnya :')

Settle lipat kain kami santai santai depan TV sambil makan kuih raya dan layan milo panas. Jam menunjukkan pukul 10.00 malam. Nak tidur masih terlalu awal. Suami pula selalu nak berteman. Kami berborak panjang tentang kehidupan kami dan anak anak di masa akan datang. Dan suami selalu ingatkan pada aku sentiasalah bersyukur dengan apa yang kami ada sekarang. Sentiasa bersyukur dan terus bersyukur tanpa henti. Dan aku akui, aku sangat bersyukur dengan apa yang ada sekarang. Terima kasih Ya Allah atas segalanya...





6 comments:

  1. sweetnya kamu berdua..semoga kekal selamanya ye sis

    ReplyDelete
  2. jaga2 masuk lalat tu hehe sweet je , moga bhgia hingga ke ke akhirat ye kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lalat tak berani masuk, takut kot..hahahaha. Terima kasih :')

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page