HOME Daniael Mieqael Dannish Riffqie Rayyan Ashraff Family and Friends My Bloglist Pregnancy Moments

Thursday, 28 April 2016

Tiga Beradik Layan Aiskrim.

Assalamualaikum.


Dulu sebelum kenal suami, aku tak berapa suka sangat makan aiskrim. Bukanlah langsung tak makan. Makan jugalah tapi tak sekerap sekarang ni..hehe. Suami aku pula Ya Allah mula mula kenal dia takutnya tengok. Hari hari makan aiskrim. Siang malam aiskrim. Sampai aku terfikir nak reject je mamat hantu aiskrim tu..hahahaha. Tapi sebab sayang sangat kat dia aku sanggup bertahan dan akhirnya aku sendiri jadi hantu aiskrim! Malah mengalahkan suami aku..hahaha.

Keadaan cuaca sekarang ni panas yang melampau. Nak bawa anak anak ke taman permainan pun tak sanggup. Panas dia lain macam. Memang kena sentiasa minum air kosong banyak banyak. Lepastu kena rajin sapu lotion satu badan. Bukan aku dan anak anak je kena pakai lotion tapi dengan suami sekali wajib pakai tau. Suami aku malu malu nak pakai lotion kononnya tak sesuai. Tapi sebab isteri kesayangan dah membebel 24 jam kulit kering, tak cantik, dan tak sehalus kulit isteri terpaksalah suami rajinkan diri sapu lotion demi isteri tersayang..hehehehe. Dan paling penting sekali kami anak beranak wajib minum air kosong sebanyak mungkin.




Sebelum ini hanya aku dan suami sahaja yang akan makan aiskrim. Dengan anak anak aku agak kedekut sikit nak bagi. Anak anak bukanlah tak pernah makan aiskrim, pernah makan cuma jarang sangatlah bagi diorang makan. Bukan apa risau anak anak demam dan selsema. Anak anak aku jenis sensitif. Terutama sekali Daniael Mieqael. Mudah sangat selsema. Kalau makan sejuk sejuk lagilah cepat selsema. Stress tengok.

Tapi bila sekali sekala dapat makan aiskrim ni anak anak aku sangatlah gembira. Gembira yang amat. Macam tak pernah makan aiskrim pun ada..alahai kesianlah T__________T







Sebenarnya aiskrim ni banyak khasiat dia tau. Kalau anak batuk atau sakit tekak elok sangat bagi makan aiskrim. InsyaAllah batuk dan sakit tekak tadi cepat sembuh.  Tak percaya wajib try..hehehe. Okay kesayangan semua babai..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2016 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page